Regulamin

Wirtualne Targowisko

REGULAMIN ELEKTRONICZNEJ PLATFORMY DO SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ WIRTUALNE TARGOWISKO (www.wirtualnetargowisko.pl)

Właściciel:
Figaro Group Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Inowrocławiu, 88-100 Inowrocław przy ul. Orłowskiej 62 wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000769484, NIP: 556-277-99-36, REGON: 382470735.

I. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1.1. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, dokonująca Zamówienia w ramach elektronicznej platformy do składania zamówień;
1.2. Kodeks Cywilny – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
1.3. Regulamin – niniejszy Regulamin określający podstawowe zasady korzystania z elektronicznej platformy do składania zamówień na stronie www.wirtualnetargowisko.pl
1.4. Siedziba firmy – stacjonarny punkt sprzedaży znajdujący się w Inowrocławiu, przy ul. Orłowskiej 62, w którym można składać Zamówienia przy użyciu elektronicznej platformy dostępnej pod www.wirtualnetargowisko.pl;
1.5. Towar – produkty prezentowane w elektronicznej platformie, które można nabyć w Sklepie.
1.6. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Figaro Group Sp. z o.o. , w Inowrocławiu, a Klientem, realizowana w Siedzibie firmy znajdującej się w Inowrocławiu przy ulicy Orłowskiej 62.
1.7. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.);
1.8. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
1.9. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży w siedzibie firmy, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru;
1.10. EP – elektroniczna platforma do składania zamówień w Sklepie prowadzona pod www.wirtualnetargowisko.pl.
1.11 Pełnomocnik – osoba, której Klient udzielił pełnomocnictwa do odbioru w jego imieniu Towaru ze Sklepu i/lub też zapłaty za Towar.

II. Postanowienia ogólne
2.1. Regulamin określa zasady korzystania z EP znajdującej się na www.wirtualnetargowisko.pl
2.2. Regulamin jest dokumentem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2.3. Sklep, w którym można składać zamówienia za pośrednictwem EP, prowadzony jest przez Figaro Group Sp. z o.o.
2.4. Regulamin określa w szczególności:
a) zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach EP;
b) warunki i zasady dokonywania rezerwacji produktów dostępnych w Sklepie za pośrednictwem EP;
c) warunki i zasady składania Zamówień w Sklepie za pośrednictwem EP;
d) zasady zawierania Umów sprzedaży w Sklepie przy użyciu EP.
2.5. Korzystanie z EP jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
a) Chrome w wersji 49 i wyższych
b) Firefox w wersji 43 i wyższych
c) MS Internet Explorer w wersji 10 i wyższych
d) Microsoft Edge w wersji 13 i wyższych
e) Opera w wersji 36 i wyższych
f) Safari w wersji 4 i wyższych
g) minimalna rozdzielczość ekranu 1024 x 768 pikseli
h) przeglądarka musi umożliwiać korzystanie z mechanizmów JavaScript oraz zezwalać na przechowywanie plików cookies
2.6. W celu korzystania z EP Klient powinien uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.
2.7. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Figaro Group Sp. z o.o. dokonuje sprzedaży napojów alkoholowych wyłącznie rzecz osób, które ukończyły wiek 18 lat i ich zachowanie nie wskazuje, że są nietrzeźwe. Nie dokonuje sprzedaży na kredyt lub pod zastaw.
2.8. Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu oraz pobrać go i sporządzić wydruk.
2.9. Informacje o Towarach zawarte w EP Sklepu, w szczególności ich opisy oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
2.10. Umowa sprzedaży Towaru zawierana i realizowana jest wyłącznie w Sklepie.
2.11. Platforma elektroniczna do składania zamówień przedstawia ofertę z zakresu artykułów spożywczych, napojów alkoholowych i innych.

III. Zasady korzystania z EP
3.1. Warunkiem rozpoczęcia korzystania z EP jest rejestracja w jej ramach.
3.2. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron EP.
3.3. Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych, jako obowiązkowe. Dokonując rejestracji Klient upoważnia Figaro Group Sp. z o.o.
3.4. Figaro Group Sp. z o.o. Górze może pozbawić Klienta prawa do korzystania z EP, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zawartych tam treści, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
a) podał w trakcie rejestracji w EP dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
b) dopuścił się za pośrednictwem EP naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych użytkowników EP,
c) dopuścił się innych zachowań, które zostaną uznane przez Figaro Group Sp. z o.o. w Inowrocławiu za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Figaro Group Sp. z o.o.
d) nie ukończył 18 roku życia, a dokonał próby zamówienia napojów alkoholowych
3.5. Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania z EP, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Figaro Group Sp. z o.o.
3.6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych zawartych w EP, Sklep podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
3.7. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
a) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
b) korzystania ze EP w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
c) niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach EP niezamówionej informacji handlowej (spam),
d) korzystania z EP w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla Figaro Group Sp. z o.o.
e) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach EP jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
f) korzystania z EP w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa i postanowieniami Regulaminu.

IV. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
4.1. W celu zawarcia Umowy sprzedaży w Sklepie za pośrednictwem EP należy wejść na stronę internetową www.wirtualnetargowisko.pl, dokonać wyboru Towaru, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
4.2. Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
4.3. W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
4.4. Po podaniu przez Klienta korzystającego z EP wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:
a) przedmiotu zamówienia,
b) jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów, w tym wynagrodzenia Pełnomocnika z tytułu odbioru i przekazania Towaru Klientowi, jeśli Klient zdecydował się skorzystać z jego pośrednictwa oraz dodatkowych kosztów, (jeśli występują),
c) wybranej metody płatności,
4.5. W celu wysłania Zamówienia do Sklepu konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych, jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
4.6. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z Figaro Group Sp. z o.o. z siedzibą w Inowrocławiu, Umowy sprzedaży w siedzibie firmy, zgodnie z treścią Regulaminu.
4.7. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail, zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
4.8. Umowę sprzedaży traktuje się za zawartą z momentem potwierdzenia przyjęcia do realizacji Zamówienia przez Figaro Group Sp. z o.o.
4.9. Miejscem zawarcia i realizacji Umowy sprzedaży jest Siedziba firmy, znajdujący się w Inowrocławiu przy ul. Orłowskiej 62.
4.10. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.

V. Wydanie Towaru
5.1. Wydanie Towaru następuje w punkcie sprzedaży Siedzibie firmy znajdującej się w Inowrocławiu przy ulicy Orłowskiej 62.
5.2. Na życzenie Klienta, Towar może być dostarczony przez wskazane przez niego miejsce lub- w przypadku napojów alkoholowych- wydane jego Pełnomocnikowi w punkcie sprzedaży, tj. w siedzibie firmy.
5.3. W celu wydania Towaru Pełnomocnikowi, Klient winien udzielić stosownego pisemnego pełnomocnictwa pracownikowi firmy Figaro Group Sp. z o.o. lub innej osobie wskazanej w pełnomocnictwie.
5.4. Figaro Group Sp. z o.o., oświadcza, iż posiada stosowne zgody Państwowej Inspekcji Sanitarnej do dowozu produktów wymagających chłodzenia i szybko psujących się (z wyłączeniem mrożonek).
5.5. Figaro Group Sp. z o.o., oświadcza, iż nie świadczy usługi polegającej na wysyłce towaru za pośrednictwem firm kurierskich- dostawy realizowane są wyłącznie środkami transportu należącymi do Figaro Group Sp. z o.o.
5.6. W przypadku woli Klienta skorzystania z czynności Pełnomocnika (dotyczy zamówień obejmujących napoje alkoholowe), Klient upoważnia Figaro Group Spółka z o.o. do wydania Pełnomocnikowi nabytego przez Klienta Towaru.
5.7. W przypadku woli Klienta skorzystania z czynności Pełnomocnika, Klient upoważnia Figaro Group Sp. z o.o. do przekazania Pełnomocnikowi wszystkich swoich danych osobowych.
5.8. W przypadku ,w którym Klient ustanawia Pełnomocnika w osobie pracownika Figaro Group Spółka z o.o. z siedzibą w Inowrocławiu, Pełnomocnik dostarczy zamówiony towar wykorzystując do tego środki transportu należące do Figaro Group Spółka z o.o. W tej sytuacji, opłata za dostawę przez pełnomocnika jest równa opłatom ponoszonym przez Klienta w przypadku dostawy produktów nie będących produktami alkoholowymi.
5.9. Pełnomocnik, będący jednocześnie pracownikiem Figaro Group Sp. z o.o. wyda towary alkoholowe wyłącznie osobie pełnoletniej i trzeźwej.
5.8. Figaro Group Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością zobowiązuję się wydać zamówiony towar bez wad.

VI. Niedopłaty i nadpłaty
6.1 W ofercie Wirtualnego Targowiska znajdują się towary np. świeże mięso, warzywa (towary o zmiennej wadze), w przypadku których rzeczywista waga towaru dostarczonego do Klienta może różnić się od wagi towaru podanej na stronie www.wirtualnetargowisko.pl maksymalnie o +/- 20%.
6.2 Klient zamawiając towar o zmiennej wadze akceptuje ostateczną wartość dostarczanego produktu, która jest uwidoczniona na dokumencie fiskalnym potwierdzającym dokonanie sprzedaży.
6.3 W przypadku wystąpienia sytuacji gdy:

  • składając ofertę zakupu towarów Klient dokona jednocześnie przedpłaty a kwota wpłacona jest niższa niż wartość która została określona na dokumencie fiskalnym potwierdzającym dokonanie sprzedaży Klient zobowiązuje się do dopłaty różnicy kwot gotówką bądź kartą płatniczą podczas odbioru zamówienia. Figaro Group Sp. z o.o. wraz ze wszystkimi dostawcami, zobowiązuje się do podjęcia wszelkich starań, aby ostateczna kwota rachunku nie była wyższa niż 10 zł. O konieczności dopłaty klient zostanie powiadomiony telefonicznie przed dostawą.
  • składając ofertę zakupu towarów Klient dokona jednocześnie przedpłaty a kwota wpłacona jest wyższa (w szczególności w wyniku różnic wartości towarów o zmiennej wadze lub braku towaru w zamówieniu na którą Klient wyraził zgodę) niż wartość która została określona na dokumencie fiskalnym potwierdzającym dokonanie sprzedaży Klient może upoważnić Figaro Group Sp. z o.o. dokona zwrotu pieniędzy Klientowi w taki sam sposób w jaki została dokonana zapłata.

VII. Ceny i metody płatności
7.1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT (z wyróżnieniem wysokości stawki), cła oraz wszelkie inne opłaty.
7.2. Klient ma możliwość uiszczenia ceny:
a) płatnością w systemie PayU Polska,
b) kartą płatniczą lub gotówką przy odbiorze
c) płatność w Siedzibie firmy osobiście lub za pośrednictwem Pełnomocnika.

VIII. Prawo odstąpienia od umowy
8.1. Klient ma prawo odstąpić od umowy w terminie 10 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin odstąpienia od umowy wygasa po upływie 10 dni od dnia wydania Towaru. Prawo do odstąpienia od umowy nie dotyczy produktów szybko psujących się.
8.2. Prawo odstąpienia od umowy wykonuje się poprzez złożenie pisemnego oświadczenia wobec Figaro Group Sp. z o.o. lub elektronicznie na adres e-mail: sklep@wirtualnetargowisko.pl
8.3. W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy Klient może skorzystać z udostępnionego na EP wzoru formularza.
8.4. W przypadku odstąpienia od umowy uiszczona cena sprzedaży zostanie zwrócona Klientowi (z wyjątkiem dodatkowych kosztów np. dostawy) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, z zastrzeżeniem pkt 8.6. poniżej.
7.5. Cena zostanie zwrócona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba, że Klient złoży wyraźne oświadczenie o innym sposobie działania, po uprzedniej akceptacji Sklepu.
7.6. Sklep nie jest zobowiązany do zwrotu ceny przed otrzymaniem zwracanego Towaru.
7.7. Zwracany Towar winien być przekazany na adres Siedziby spółki Figaro Group Sp. z o.o. Koszty zwrotu towaru ponosi Klient.

IX. Rękojmia za wady
9.1. Figaro Group. Sp. z o.o., jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym.
9.2. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres sklep@wirtualnetargowisko.pl. Figaro Group Sp. z o.o. zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
9.3. Figaro Group Sp. z o.o. z siedzibą w Inowrocławiu nie jest producentem towarów i nie udziela gwarancji na sprzedane rzeczy.

X. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
10.1. Figaro Group Sp. z o.o. podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania EP, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klienta.
10.2. Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Figaro Group Sp. z o.o. o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu EP.
10.3. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem EP Klient może zgłaszać mailowo pod adres sklep@wirtualnetargowisko.pl.
10.4. W zgłoszeniu Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem EP.
10.5. Figaro Group Sp. z o.o. zobowiązuje się do rozpatrzenia zgłoszeń w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
10.6 Figaro Group Sp. z o.o. zobowiązuję się przestrzegać kodeksu dobrych praktyk o których mowa w art.2 pkt 5 ustawy z dn. 23 sierpnia 2007 roku o przeciwdziałaniu nieuczciwych praktykom rynkowym Dz.U. z 2016 r. poz.3
10.7. Figaro Group Sp. z o.o. informuje o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń tj:
10.7.1. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
10.7.2. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
9.7.3. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.

XI. Postanowienia końcowe
11.1. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Figaro Group Sp. z o.o., a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
11.2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
11.3. Akceptując Regulamin, Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych zawartych w złożonym Zamówieniu dla potrzeb niezbędnych do realizacji zawartej umowy – zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
11.4. Akceptując Regulamin, Klient oświadcza, że zapoznał się z Klauzulą Informacyjną w zakresie przetwarzania jego danych osobowych w myśl przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).